Kita datang ke dunia bkn utk dijajah!!!

Written by pahlawan_kuda 0 comments Posted in:


1. Dunia kini sedang menuju kehancuran. walaupun kita dikelilingi oleh bangunan pencakar langit, jaringan jalanraya yg begitu hebat, sistem pengangkutan yg semakin maju dan jalinan komunikasi dunia maya yg tiada penghujung, namun realitinya, ia ibarat botol air yang cantik, tetapi didalamnya berisi racun.

2. baru beberapa tahun berbangga dgn menara tertinggi didunia, Dubai sekali lg mengujakan dunia dgn restoran tertinggi diduni... Teringat sy pd hadith Rasulullah SAW yg menyatakan bhwa diantara tanda akhir zaman adalah manusia berlumba2 membina menara pencakar langit. Bukti hadith ini sudah didepan mata.. Malaysia ada KLCC, Taiwan ada menara Taipei, Dubai x payah sebut.. disamping itu, banguanan2 yg lain.

3. Hari ini kita di Malaysia dikejutkan dgn gejala pembuangan bayi.. maka wujudlah pelbagai usaha bagi mengekang gejala ini drp terus menular.. Kempen Kami Prihatin, sekolah pelajar mengandung, pelajaran seks seawal usia tadika,dan penguatkuasaan hukuman gantung kepada mereka yg membuang bayi. Tapi, usaha ini nampaknya sia2.. yang dpt untung adalah NGO yg menjayakannya..

4. contohnya, Kempen Kami Prihatin, akan melibatkan perbelanjaan wang negara berjuta2 ringgit.. sewa tempat, pengangkutan, makan minum VIP dan peserta, baju free.. apatah lg bayaran2 am.. kedua, pengenalan subjek seks di sekolah, akan melibatkan perbelanjaan baru utk keluarkan buku teks, meeting2 utk set up silibus.. makan minum dan sbgainya..

5. Persoalannya, mengapa duit kami sbg rakyat dibazirkan utk program2 yg bersifat 'mekap' ini? kami digula2kan dgn slogan2 yg memukau.. tp hasilnya hempeh.. ni nak pilihanraya pulak, lagi lah berjuta2 dibelanjakan.. nak rasuah lg.. nak buat projek lg.. jentera pilihanraya lg.. sdgkan kami pelajar2 nak makan pun berkira..nak byr duit buku lg, photostat lg.. pastu plak, duit pinjaman PTPTN plak.. x kerja dah berhutang.. MANA KATANYA RAKYAT DIDAHULUKAN??? KEBAJIKAN RAKYAT NO1??? MANE SEMUA ITU??? ibu bapa kami dibebankan dgn cukai itu dan ini, tol, harga petrol yg semakin naik.. tambah lg harga brg yg kian naik...

6. Dengar2 setiap tahun, PETRONAS untung lebih..TNB pun sama.. tp petrol still naik.. bil elektrik pun naik.. lebuhraya baru.. tp tol pun baru.. jd kami seolah2 digula2 kan dgn pembangunan yg luarannya cantik dan hebat, tp dalamnya sbg racun kpd kami selaku rakyat marhein..

7. KITA MEREMPAT DI BUMI SENDIRI... Slogan Melayu yg sekadar slogan..

8. Dungun tempat lahirku.. notis dikeluarkan oleh Majlis Perbandaran Dungun bhwa bangunan2 lama ditepi jalan utama hendaklah dirobohkan masuk tahun baru 2011.. pak cik sy, seorg mekanik kereta, kena tutup kedai yg satu2nya sumber rezekinya dan keluarga.. alasan MPD adalah menganggu pandangan awam. solusi yg mereka berikan adalah, pindah ke bangunan baru yg dibuat oleh MPD di batu 5(10KM) drp rumahnya. sewa pulak tu... nak beli, kalau xde RM500k,x payah berangan.. jadi dia terpaksa cari kerja lain..

9. Tapak yg sama pula, MPD nak dirikan bangunan 2-4 tingkat.. harganya RM 800k. nak tanye, org melayu berapa org dpt beli bgunan yg harga mcm tu??? pak cik sy nak beli ke??? kereta pun jenis proton lama.. mana nak fikir petrol lg.. makan minum lg.. perbelanjaan sekolah anak2 lg.. jd rata2 yg mampu adalah org cina( ini bkn perkauman, tp juz nak cite realitai..) kalau nak bantah, bgtau fakta yg lebih 5 org org melayu Dungun nak beli bgunan tu.. sewa ramai.. tp 2000 sebulan. kalau x laku jualan??? lingkup.

10. Disini sy ingin menyeru kpd semua saudara saudari x kira kaum, agama dan bahasa.. kembalilah kamu kpd Islam.. Ia satu agama yg menyatukan semua kaum tanpa menindas antara satu sama lain.. Khalifah Umar al-Khattab,Umar Abd Aziz dan ramai lg khalifah islam yg membuktikannya.. org Islam hanya minoriti.. dan org x islam majoriti.. tp dibawah negara Islam, kamu dijaga dan kabajikan kamu dijamin...

11. Buatlah kajian2 drp sudut undang2, ekonomi, politik dan sebagainya.. dtgkan bukti kalau ia menindas sesetengah kaum yg lain,melainkan kamu sebenarnya yg x jmpe hwpannya lg...

12. Kpd Rakyat Malaysia, saya menyeru kpd semua utk berani dlm membuat perubahan paradigma. Usah biarkan mereka yg ada kuasa mengeksploitasi kita..

"KITA LAHIR KE DUNIA INI BUKAN UNTUK DIJAJAH DAN DITINDAS, TP UTK MEMAKMURKANNYA DGN AMAN DAMAI.."

Read more

Kehabatan Pahlawan Islam

Written by pahlawan_kuda 0 comments Posted in:

video

Khalid Bin Al-Walid dan Al-Qa'qa'.. itulah nama 2 sahabat Rasulullah SAW yg byk berjasa kpd Islam. Lihat shj video peperangan yg mgmbarkan kehebatan mereka di medan Jihad. Mati menjadi impian mereka...
Kita??

Read more